سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چند سال پیش که سایه آیت الله بهاءالدینی رحمت الله علیه بالای سرمان بود، به ما سفارش کردند که در ماه رمضان یک دور وصیت نامه آیت الله مامقانی را که به شکل یک کتاب به نام مراه الرشاد منتشر شده بود را در محضر یک استاد زبردست بخوانیم و ما هم با عنایت خداوند این کار را انجام دادیم.
برایم خیلی عجیب بود. استادی مانند آیت الله بهاءالدینی آن هم در ماه مبارک رمضان که ماه قرآن است، به ما سفارش کرده که وصیت نامه یک عالم دینی را بخوانیم. اما امروز اثرات آن کلاس وصیت نامه آیت الله مامقانی را در زندگی خود می بینم. و اکنون هم در محضر وصیت نامه حضرت آیت الله تبریزی (ره) قرار گرفته ایم اما نمی دانم چرا رسانه های گروهی به این وصیت نامه ارزشمند توجه جدی نداشته اند. شاید امروز ما بازی را جدی گرفته ایم و جدی را بازی . از این حرف ها بگذریم .

وصیت نامه حضرت آیت الله تبریزی

بسم الله الرحمن الرحیم
اللهم صل على محمد وآل محمد وعجل فرجهم وأهلک اعدائهم
حال که پیکر اینجانب بر دستان شماست ویا در قبر آرمیده است، بر دستان شاگردان عزیزم که سالها براى موفقیت آنان تلاش کردم و هیچگاه تعطیلى را احساس نکردم، این ناقابل نصیحتى دارم که در طول حیاتم سعى کرده ام قبل از آنکه نصیحتى متوجه کسى کنم خود بدان عمل کرده باشم، بر تمام مؤمنین است با دل و جان از مسلمات مذهب حق دفاع کنند و هیچگاه اجازه ندهند بعضى با القاء شبهه عوام از مؤمنین را فریب دهند، خصوصا در مسائل شعائر حسینیه که تشیع به واسطه آن زنده است، حفظ شعائر اهل بیت (علیهم السلام) حفظ مذهب بر حق تشیع است در آن کوتاهى نکنید که مسئول هستید، به طلاب عزیز نصیحت مى‌کنم که با جدیت و تلاش تقواى الهى را پیشه کار خود کنند و در امر تحصیل تلاش کنند و همواره رضاى خدا را مد نظر داشته باشند، اینجانب در طول دوران عمرم طلبه اى بیش نبودم و مثل یک طلبه جوان شب و روز در امر تحصیل تلاش مى‌کردم تا بتوانم خدمتى ناچیز داشته باشم و اثرى از خود بر جاى بگذارم که طلاب عزیز از آن استفاده کنند، عزیزانم سکان هدایت مردم به دست شماست کارى نکنید که دل امام زمان (عج) به درد آید او ناظر بر اعمال ما به اذن خداست و در همین جا از پیشگاه مبارکشان مى‌خواهم که اگر کوتاهى از طرف اینجانب سر زده بر من ببخشند، عزیزانم به دعاى خیر شما نیاز دارم من چه در میان شما باشم یا نباشم دلى به دنیا نبسته ام که در اداى وظیفه خود تردید کرده باشم، هنگامى که در میان شما بودم خود را یک خادم کوچک حساب مى‌کردم که امیدوارم این خدمت ناچیز مورد رضایت اهل بیت (علیهم السلام) واقع شده باشد که رضاى آنان رضاى خداست حال که در میان شما نیستم به دعاى خیر شما عزیزان محتاجم در پایان بر حفظ شعائر تأکید مى‌‎کنم و ضمن طلب دعاى خیر، شما عزیزان را به خداى بزرگ مى‌سپارم والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته.


نوشته شده در  یکشنبه 85/9/5ساعت  11:13 صبح  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]