سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طلبه مبتکر قمی گل کاشت!!
ساخت قرآن دیجیتالی

وقتی می شنیدیم که وهابی ها، قرآن دیجیتالی خودشان را همین چندی قبل روانه بازار کردند، داغ رسم الخط عثمان طه برایمان زنده شد.
سختی این که مجبوریم همیشه از رسم الخط عثمان طه به عنوان یک اثر بسیار زیبا یاد کنیم کم نبود، قرآن دیجیتالی هم به آن اضافه شد.
اما یکی از دوستان من که مدتی با هم در مدرسه علمیه شهیدین همسایه بودیم قرآن دیجیتالی ای ساخته که نه تنها چیزی از نمونه وهابی ها کم نداره بلکه داره. اسم این دستگاه را هم گذاشته الذکر، از اینجا می تونید وب سایت اختصاصی این دستگاه را مشاهده کنید.
حاج آقا علی رضا میرجلیلی با اون لهجه شیرین یزدی خودش که حالا به زبان های عربی و انگلیسی هم مسلط شده و الان هم داره با زبان اسپانیولی دست و پنجه نرم می کنه، تو حرف هاش می گه که همه چیز از موسسه جامعه القرآن الکریم حاج آقای طباطبایی شروع شد.


چند سال کار قرآنی و تسلط به دو زبان همه دست به دست هم داد که چند سال بره در دبی اتراق کنه و چند شیفته به بچه شیعه های کشورهای مختلف که تو دبی زندگی می کنن، قرآن  درس بده.
تدریس قرآن به انگلیسی در دبی کار هر کسی نیست این جمله ای است که حاج آقا بهمون می گه. میرجلیلی می گفت، خیلی ها هم که انگلیسی بلد هستن توانایی تدریس و تفسیر قرآن ندارند واگر طلبه ای بتواند این دو تا را با هم جمع کند نور علی نور می شود و دیگه حتی نمی تواند سرش را بخواراند.
او می گفت: وقتی قرآن تدریس می کردم خریدن هدیه و جایزه هم بخشی از کارهایم بود. اما این که چه چیزی جایزه بدهیم این اول کلام بود. در دبی یک جایی بود که اهل تسنن قرآن دیجیتالی درست کرده بودند؛ اما فقط قرآن را پخش می کرد و از متن و ترجمه هم خبری نبود.به ذهنم رسید که یک قرآن دیجیتالی درست کنم که هم قرآن داشته باشد، هم نه تا ترجمه، دعاهای مفاتیح را قرائت کنه و ترجمه فارسی و انگلیسی هم داشته باشد. این کار را با عنایت خدا انجام دادم و الان این محصول کل قرآن را قرائت می کند، نه تا ترجمه هم دارد. دعاهای مفاتیح الجنان و صحیفه سجادیه را می خواند و دو ترجمه انگلیسی و عربی را هم ارایه می کند، قبله یابی و پخش اذان بر اساس موقعیت مکانی کاربر با صدای پنج موذن هم از دیگر ویژگی های این قرآن دیجیتالی است. امکان جستجوی آسان و سریع در بین سوره ها و آیات، امکان پخش صوت از بلندگوی داخلی، هدفون و اتصال به سیستم های صوتی همه به گونه ای مناسب در این دستگاه طراحی شده است.


میرجلیلی خودمان به این جا که رسید، هر چی پاچه خواری کردیم که یکی از این دستگاه ها را به ما هدیه بده، نشد که نشد. دلیلش هم این بود که دو هزار تا از این دستگاه تولید کرده بود و همه اش را رو هوا زده بودند. بیشترش هم در خارج از کشور به فروش رسیده بود؛ اما این که دستگاه حاج آقا چه قیمیتی داشت باشه تو کامنت ها برای شما توضیح می دهند.

اما اختراع بعدی حاج آقا:

نوع: موبایل کاملا شیعی
مشخصات:
دارای کل قرآن با 31 ترجمه، قرائت و متن مفاتیح الجنان، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه با ترجمه چند زبانه، ارایه زندگی نامه ائمه، تاریخ اسلام به زبان های مختلف، رساله ها و استفتائات همه مراجع تقلید، زیارت نامه همه اماکن مقدسه، کتاب های معتبر شیعی، کتاب های حدیثی و قرائت قاریان برتر دنیا.
ویژگی های دیگر: نصب جی پی اس برای تشخیص موقعیت مکانی صاحب تلفن همراه و پخش اذان به افق موقعیت مکانی کاربر و پیش بینی یک قبله نما برای مشخص شدن جهت قبله بر اساس موقیعت مکانی کاربر.
به علاوه این که یک موبایل است و قابلیت های موبایل های معمولی را هم خواهد داشت. همین
زمان ارایه به بازار: به زودی .. به گفته حاج آقا کارهای اجراییش در حال انجام است اما کار بزرگی است و نیاز به تلاش ، دعا و پول دارد.
حاشیه دیدار با حاج آقا میرجلیلی:
وقتی حاج آقا را ملاقات کردیم درباره فضای مجازی و این حرف ها شد... حاج آقا گفت که یکی از وبلاگ هایی که خیلی به آن علاقه مندم و مدام نگاه می کنم وبلاگ سوزن بان است اما نمی دانم سوزن بان را چه کسی می نویسد.. دیگه ...

حرف آخر:

می دونیم که الان سوال های زیادی در ذهن شما هست که دوست دارید درباره این دستگاه بپرسید...مثلا قیمتش چقدره؟ یا این که حاج آقا چقدر روی این کار وقت گذاشته؟ و شاید هم بخواهید در مسنجر لحظاتی را با حاج آقا صحبت کنید... به همین خاطر از حاج اقا دعوت کرده ایم که کامنت های شما را خود ایشان جواب بدهند.... پس هر سوال و حرفی که دارید به صورت کامنت مطرح کنید تا خود حاج اقا میرجلیلی به سوالاتتان جواب بدهد...


نوشته شده در  سه شنبه 85/12/15ساعت  11:0 عصر  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]