سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حضور تیم فوتبال حوزه علمیه قم در لیگ برتر

این یادداشت خیلی پیش از این در وبلاگ درج شده بود. روزهایی که مرکز مدیریت حوزه علمیه هنوز ساختار اداری و سازمانی، شبیه آنچه امروز دارد، نداشت  و خلاصه می‌شد در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بدون مراکز استانی و یا معاونتهایی با ساختارهای امروزی. امروز اما، مرکز مدیریت حوزه علمیه دیگر قید قم را ندارد. امروز مرکز مدیریت، مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه است. معاونت تبلیغ، معاونت تهذیب، آموزش و... . در ساختار جدید معاونت تهذیب متولی امور ورزشی در حوزه معرفی و شناخته می شود و کلاسهایی هم برگزار می کند اما هنوز حداقل واحدی به نام تربیت بدنی در ساختار این معاونت دیده نمی شود.

صبر کنید ...چرا عجله؟
اگر گشتی درطبقه های مختلف ساختمان مرکز مدیریت حوزه علمیه قم بزنیم، معاونت یا حداقل واحد تربیت بدنی حلقه مفقوده معاونت های مرکز مدیریت حوزه علمیه قم است و شاید چند معاونت پیدا کنی که در مراکز دیگر آموزشی از آن ها خبری نیست.
همیشه این سوال پیش روی من بوده است که چرا حوزه علمیه به بحث ورزش و تربیت بدنی توجه چندانی ندارد؟؟؟
سلامت روح و جان از نیازهای اولیه یک زندگی است؛ اما چرا مدیران حوزه علمیه برای سلامت مبلغان دینی خود تاکنون برنامه دقیقی نداشته است هر چند بخش تغذیه آن هم خالی از انتقاد نیست، ولی با هر دیدگاهی که به روند برنامه ریزی حوزه های علمیه بنگریم، نمی توانیم توجیهی برای بی توجهی به امر ورزش پیدا کنیم.

این کم توجهی مانع از ابتکارهای طلاب نبوده است و طلبه های مدارس مختلف در مناسبت های گوناگون از برگزاری مسابقه های ورزشی مانند فوتبال، والیبال، پینگ پنگ و ... دریغ نکرده اند و در این میان هم نباید از تلاش های بسیج طلاب در احیای ورزش در مدارس علمیه غافل شد و از برگزاری مسابقه های ورزشی بین تیم های ورزشی مدارس علمیه که سال گذشته در سمنان برگزار شد، می توان یاد کرد، البته بخش تربیت بدنی مرکز جهانی علوم اسلامی می تواند الگوی خوبی در این زمینه باشد.
بی هیچ شکی توسعه ورزش در مدارس علمیه شادابی طلاب را به دنبال دارد که باید به شیوه ای سازگار با فرهنگ طلبگی در ساختار برنامه روزانه طلاب بگنجد و مدیریت حوزه علمیه قم نقش اساسی در این حرکت دارد.
برخی از اوقات که با برخی از مدیران حوزه علمیه درباره توسعه ورزش در مدارس علمیه صحبت کرده ام آن ها لبخندی زده اند و گفته اند: حتما یواش یواش باید تیم فوتبال طلاب حوزه علمیه قم را هم برای حضور در لیگ برتر آماده کنیم و این ور و اون ور اردو بزنیم. نه آقا شروع این مسأله پیامدهای بدی دارد. بی خیال آقا بی خیال. اما دیدن این تصاویر به همه توصیه می شود.اگر اهل تماشای فیلم هستید این قطعه فیلم را هم ببینید،این مطلب را هم بخوانید(بی ربط نیست)
به نظر شما این توجیه می تواند مانع یک برنامه هدفمند و منظم را در این زمینه بگیرد؟
شما چه پیشنهادی دارید؟


نوشته شده در  جمعه 89/4/4ساعت  12:0 عصر  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]