سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 

حرف های بلاگر اخلاق زناشویی با سوزن بان؛

 

علمای دین حضور خود را در فضای مجازی بیشتر کنند

 

 

 حجت الاسلام حسین نقی زاده از روحانیان وبلاگ نویس در گفت و گو با سوزن بان، با تشریح ضرورت و جایگاه استفاده از ابزار کارآمد در تبلیغ دین ابراز داشت: پیشرفتهای جهان امروز در امر ارتباطات به قدری عظیم است که شاید در ذهن بشر سیصد سال پیش که با بیش از چند آبادی آن طرف تر ارتباط نداشت، نمی‌گنجید و در بین این پیشرفت‌ها اینترنت یک پدیده ارتباطی ویژه است.

بلاگر «اخلاق زناشویی و راز هلال ماه» اهمیت استفاده از اینترنت توسط طلاب و روحانیان را مورد توجه قرار داد و افزود: یکی از ویژگی های اساسی اینترنت که بقیه وسایل پیشرفته ارتباطی دنیا فاقد آن هستند، همه گیر بودن و یا عمومی بودن آن است . شما در هر کجای دنیا که باشید، حتی در فقیر ترین کشور های دنیا می توانید یک صفحه وب داشته باشید و نظرات خود را به سراسر دنیا ارسال کنید و یا با اشخاصی که تا کنون آن‌ها را ندیده اید وارد بحث علمی بشوید و آزادانه نظرتان را در باره موضوعی بگویید و از آن دفاع کنید.

این طلبه حوزه علمیه قم استفاده از رسانه های دیگر را در مقایسه با اینترنت هزینه بردار، انحصاری و مواجه با سانسور دانست و یادآور شد: در جهان فعلی درهای سایر رسانه‌های بین‌المللی مثل مطبوعات، شبکه‌های تلوزیونی، کانال‌های رادیویی و غیره به روی طلاب و روحانیان بسته است که گاهی عامل آن نبود بودجه کافی برای راه‌اندازی یک رسانه جهانی و گاهی دلیل آن سانسور خبری صاحبان این رسانه‌ها است و از طرفی صاحبان آن‌ها مانع از این هستند که ندای حق اسلام به گوش ملت‌های جهان برسد. به همین خاطر فضای اینترنت بهترین مکان برای رساندن صدای اسلام به گوش ملت‌های جهان است.

حجت الاسلام نقی زاده فضای اینترنت را یکی از محیط های آکنده از شبهات دینی معرفی کرد و بیان داشت: علت این ناهنجاری در فضای اینترنت عدم حضور متخصصان دینی در این محیط است و به همین خاطر دشمنان اسلام به راحتی در آن جولان می دهند و بگونه ای وانمود می کنند که اسلام جوابی برای پرسش‌های آن‌ها ندارد در حالی که این عدم پاسخ گویی ناشی از نبود متخصصان دینی در این محیط است.

این روحانی وبلاگ نویس ادامه داد: در دسترس‌ترین امکانات برای مردم سراسر دنیا که به وسیله آن بتوانند درباره اسلام تحقیق کنند، اینترنت است و این مسأله وظیفه طلاب را برای تبلیغ معارف ناب محمدی (ص) سنگین‌تر می‌کند.

وبلاگ نویس اخلاق زناشویی حجم مطالب مربوط به اسلام را در فضای مجازی بسیار کم دانست و افزود: به خاطر کم بودن مطالب دینی در اینترنت جست و جو های افراد در بین صفحات وب در بیشتر موارد یا به ثمر نمی رسد و یا به بیراهه می رود و یا این که به سایتهای ضد دینی ختم می شود.

این دانش پژوه مرکز تخصصی تبلیغ عدم توجه به تنوع زبانی در اینترنت را پاشنه آشیل تبلیغ دین در فضای مجازی معرفی کرد و بیان داشت: اینترنت یک جامعه مجازی است با ساکنانی از ملیتها و نژادهای مختلف که هر گروهی برای خود عقایدی دارند. واضح است که چنانچه هر یک از این صاحبان عقاید حضور بیشتری در این جامعه داشته باشند، می توانند عقاید بقیه ساکنان آن را تحت تاثیر قرار دهند و مطمئنا زمانی که ساکنان این دنیای مجازی به جامعه حقیقی خود برگردنند تغییر و تحولی که در عقایدشان بوجود آمده را به آن منتقل خواهند کرد.

حجت الاسلام نقی زاده در ادامه حضور اندیشمندان شیعی را در فضای مجازی بسیار مفید و تأثیر گذار دانست و خواستار حضور بیشتر علمای حوزه در این زمینه شد.

این بلاگر دینی برخورد صمیمی طلاب و روحانیان در فضای مجازی با جوانان را مقدمه ای برای بهبود روابط حقیقی آنان در جامعه دانست و تأکید کرد: جوانانی که در محیط بیرون حاضر نیستند با یک طلبه صحبت کنند در این محیط مجازی خودشان به سراغ طلبه می آیند و اگر با اخلاق و رفتار خوش با آنان برخورد کنید، از شما می خواهند که باآن ها بیشتر صحبت کنید.

وی یکی از خاطرات خود را چنین بیان می کند: یادش بخیر یک روز جوانی در سایت کلوب گفت یک سوال دارد وقتی گفتم بفرما برام نوشت: به نظر شما چرا با اینکه امروز دوشنبه است اسم دوست من مهدی است؟

من هم که فهمیدم می خواهد من را سر کار بگذارد جواب دادم: از آنجا که مهدی جمعه متولد شده شما صبحانه خوردی رفتی خونه خاله؟ 

بعد مکالمه ما اینطوری ادامه پیدا کرد:

فرهاد : پس چرا لباس من آبی نیست

 حسین :  آخه خونه خاله خالی نیست

فرهاد : هست چون بچه های خالم نیستن الن

حسین :  الان که نیستن ولی دیشب شامپو تموم شد و رفتن همگی مدرسه چون اول ترم بود تصمیم گرفتن از اخرش برن رسیدن به اول عطاران

فرهاد : تو که از من ........ تری حاجی لنگ انداختم

حسین :  عزیزم دیدم داری شوخی می کنی ماهم یکم خواستیم باهات حال کنیم حالا از خودت بگو

حسین :  اهل کجایی

فرهاد : شیراز

حسین :  من هم ساکن قم هستم

حسین :  چکاره ای

حسین :  دانشجو

حسین :  یا وارد بازار کار شدی

فرهاد : شک دارم اخوندی البته ببخشیدا

حسین :  می تونی از اینجا مطمءن بشی

حسین :  ZANASHOOEI.PARSIBLOG.COM

فرهاد : از کجا!!!!؟؟

حسین :  آدمک خنده

فرهاد. : باور میکنم باشه

حجت الاسلام نقی زاده در پایان به سوزن بان چنین گفت: خوب الحمدالله از تجربه ای که در این چند وقت داشتم فهمیدم نه جوانان مشکلی دارند و نه طلبه ها بلکه دوری ما از آنها باعث شده گروهی شایعاتی از هر طرف برای طرف دیگر بگویند و باعث شود نسبت به هم دیگر بد بین شوند .

گفتنی است، حجت الاسلام حسین نقی زاده متولد مرداد ماه سال 1360 است. وی اهل استان اردبیل و هشت سال است که در حوزه علمیه قم به تحصیل علوم دینی اشتغال دارد و در حال حاضر در مقطع سطح سه (کارشناسی ارشد) مرکز تخصصی تبلیغ مشغول به تحصیل است.

وی از یک سال پیش فعالیت خود را در عرصه وبلاگ نویسی با وبلاگ «اخلاق زناشویی» به نشانی www.zanashooei.parsiblog.com آغاز کرده است و چند روز قبل از ماه مبارک رمضان با تأسیس وبلاگ «راز هلال رمضان» به نشانی: www.newmoon.parsiblog.com مخاطبان زیادی را جذب کرد و به سوال های رویت هلال در این وبلاگ پاسخ داد. این در حالی بود که وبلاگ «راز هلال ماه» در صدر جست‌و‌جو‌های مربوط به رویت هلال در سایت گوگل قرار گرفت.


نوشته شده در  چهارشنبه 85/8/17ساعت  5:46 عصر  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]