سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شاکی: سوزن بان؛ نام پدر: دیده بان؛ شغل: طلبه؛ محل اقامت: ایران؛ نشانی: قم . . . 
مشتکی عنه: مدیران حوزه علمیه قم

موضوع شکایت:
1.عدم حضور مناسب و پررنگ حوزه علمیه قم در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران؛
2.تولید بسیار کم کتاب های جدید دینی و شیعی و ارایه در این نمایشگاه؛
3.متناسب نبودن کتاب های منتشره حوزه به زبان مخاطبان و نیاز آنان؛
4.عدم ترجمه و انتشار میراث کهن تشیع به زبان های مختلف روز دنیا و ارایه آن ها در نمایشگاه کتاب؛
5.عدم حضور حوزه علمیه قم در نمایشگاه های بین المللی کتاب دنیا مانند نمایشگاه بین المللی کتاب فرانسه که از بزرگترین نمایشگاه های کتاب دنیا محسوب می شود؛
6.حوزه علمیه قم فاقد یک فروشگاه مجازی کتاب بر روی شبکه جهانی اینترنت است و این مسأله دسترسی شیعیان دنیا به منابع دینی را با مشکل رو به رو کرده است؛
7.حوزه علمیه فاقد نشریه های مختلف به زبان های روز دنیاست و در این زمینه کم کاری شده است؛
8.میزان تولید و انتشار کتاب های جدید بر اساس گزارش مسوولان همایش کتاب سال حوزه کم شده است؛
9.کتابخانه های مدارس علمیه سراسر کشور به خصوص مدارس علمیه شهرهای مرزنشین به خوبی از سوی مرکز مدیریت حوزه علمیه قم تجهیز نمی شود.

دلایل شکایت:
1.
شهادت شهود که نظرات آن ها در بخش نظرات وبلاگ درج می شود؛
2.نظریه کارشناس دادگاه؛ در صورت موافقت قاضی دادگاه کارشناسان مربوطه که از سوی دادگاه مشخص می شوند می توانند درباره این مسأله تحقیق و نظر خود را به دادگاه ارایه دهند (این مسأله می تواند در نمایشگاه کتاب تهران مورد تحقیق و بررسی قرار بگیرد).
3.قسم شاکی؛
4.به زودی دلایل مکتوب دیگری که از سوی کارشناسان همایش کتاب سال حوزه منتشر شده است ارایه می گردد.

توضیحات بیشتر:
ریاست محترم دادگاه ...
سلام علیکم؛
اینجانب سوزن بان بر اساس دغدغه هایی که برای حوزه دارم و داشته ام مطالبی را برای پی گیری خدمتتان معروض می دارم.
ابتدای هر سال شمسی بزرگترین نمایشگاه کتاب دنیا در فرانسه برگزار می شود. آیا مدیران حوزه علمیه از این مسأله اطلاع دارند؟ چرا مدیران حوزه علمیه قم منابع شیعی را در این نمایشگاه بزرگ عرضه نمی کنند؟
کسی نمی تواند قسم حضرت عباس بخورد که نمی توان به حوزه نقد کرد و تمام فعالیت های مدیران حوزوی ما بدون عیب و نقص است. قطعا هر دیدگاه منصفی و حتی خود مدیران کلان حوزه علمیه می دانند که فعالیت ها و برنامه هایشان ضعف و ایراد هم دارد. از زمانی که نمایشگاه کتاب تهران فعالیت خود را آغاز کرده است همواره این سوال شب و روز در مقابل دیدگانم رژه می رود که حوزه های علمیه چه سهمی را از این میدان بزرگ فرهنگی بر عهده دارد.
در ده سال گذشته چند جلد کتاب قوی و متناسب نیاز جامعه دستاورد تلاش های حوزه علمیه بوده است که در نمایشگاه کتاب عرضه شود؟ (البته لیست آثار شرکت کننده در کتاب سال حوزه در مقابل دیدگانمان است)
آیا حوزه علمیه توانسته تولیدات مکتوب و آثار نوشتاری خود را متناسب زبان مخاطب تولید کند؟ رویکرد جوانان به آثار دینی بزرگترین پاسخ به این سوال مهم است.
چه تعداد از آثار مکتوب ما به زبان های دیگر ترجمه شده است؟ تا به حال تفسیر المیزان به چند زبان ترجمه شده است؟ چه میزان از کتاب های اعتقادی ما به زبان های ژاپنی، چینی، هندی، سواحلی و غیره ترجمه شده است؟ در نمایشگاه کتاب تهران حوزه علمیه به چند زبان محصولات دینی خود را ارایه می دهد؟
این که می بینیم کشورهای دیگر برای عرضه محصولات مکتوب خود صف می کشند و غرفه ای متری خدا تومن را اجاره می کنند همه برای عرضه تلاش های علمی خودشان است نه این که دلشان برای فرهنگ و تمدن ما سوخته باشد. حوزه علمیه ما چه سهمی در نمایشگاه های بزرگ کتاب دنیا دارد؟ تا به حال در کجا ها حاضر بوده است؟
یک کسی جواب بنده را بدهد که حوزه علمیه به چند زبان روز دنیا نشریه تولید می کند؟ و در چه موضوعاتی؟
از مقامات مسوول تقاضا دارم که به شکایت بنده در اسرع وقت رسیدگی کرده و به دغدغه های من پاسخ دهند.

با تشکر
امضا / سوزن بان
19 اردیبهشت 1386

پی نوشت: آنچه مسلم است، حوزه علمیه بیشترین سهم را در پیروزی انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی داشته است و همچنان اینگونه است. از سوی دیگر زحمات حوزه علمیه در چاپ و نشر متون دینی از چشم ها پوشیده نیست. اگر سخنی از کاستی به میان آمد، سخن از چاپ و نشر کتاب های مذهبی برای مسلمان دیگر کشورها و همچنین جوانان ایرانی است. هدف سوزن بان از این نوشتار چیزی نیست جز ایجاد یک چالش در ذهن مخاطبان عام و خاص سوزن بان و دریافت واکنش و نظرات آنها از این طریق و در نهایت ارجاع آن به مدیران حوزه. انتخاب عناوین و سبک این نوشتار فقط به هدف جذب مخاطب و تاثیر بیشتر این نوشتار است.
سوزن بان ابزاری است برای نمود دغدغه های ذهنی نویسندگان آن.


نوشته شده در  پنج شنبه 86/2/20ساعت  1:0 صبح  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()

<      1   2      

لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]