• وبلاگ : سوزن بان ـ‏ دو طلبه‌ي اهل رسانه
  • يادداشت : مبارزه حوزه علميه با بد حجابي
  • نظرات : 6 خصوصي ، 20 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
       1   2      >
     
    + مهرشاد 
    لا اكراه في الدين ، فقط همين !!!
    + علي 

    با سلام

    اين كه اونها (نيروي انتظامي) بيان يه كاري بكنن و شما هم به به و چه چه كنين كه دليل نميشه كار خوبي انجام شده باشه .

    اگه قرار به نظر خواهي و مشروعيت از طريق نظر موافق اكثريت خوب پس اول يه رائ گيري سالم در اين مورد بكنن اونوقت ببينيد اكثريت چي ميگن و اگه زوريه كه ديگه ما چي بگيم و مهم نيست كه خوبه يا بده ...

    + محمود 

    سلام

    بله ديگه يه عده هميشه به اسم حقوق وبشر وحقوق فردي وحقوق شهر وندئ مي خواهند براي رسيدن به اهداف پليدشان

    با مبارزه با بدحجابي مبارزه كنند

    اينها با زنا موافقند اما با تا اسم صيغه مياد آنرا ترويج فحشا مي دانند

    سلام

    از دستتون حسابي دلخورم

    چرا ديگه وبلاگ پاورقي رو سوزن باني نمي كنيد ؟!

    مسابقه وبلاگ نويسي جشنواره فرهنگي هنري ره آورد سرزمين نور

    + یک زن 
    دوست عزيز من اصلا با اين پاسخ شما قانع نشدم. نمي تونم رابطه اي بين حجاب و آسيب رسوندن به بقيه پيدا کنم! اگر هم منظورتون اين باشه که ديدن زنان بي حجاب براي مردان معتقد جامعه ايجاد اشکال ميکنه؟! يه سئوال ديگه برام پيش مياد که مردان مومني که در کشورهاي غير مسلمان زندگي مي کنند و تعدادشون هم کم نيست، چه مي کنند؟ اين شعار رو در سال هاي اول انقلاب که دبستاني بودم زياد ديدم و تو ذهنم مونده، "خواهرم حجابت را برادرم نگاهت را"
    پاسخ

    سلام، از اونجايي که ديدم علاقه شما به دانستن بيش آن است که با دانستنِ دانسته هاي من قانع شويد از شما دعوت مي کنم کتاب حجاب شهيد مطهري را مطالعه کنيد، همه حرف اسلام در اين کتاب آمده است، لينک دانلود:http://motahari.org/asaar/books/download/77/book.zip يا علي و خدا نگهدار
    ما خيلي انتظارات داريم اما تا كي بتونه برآورده شون كنه!
    + یک زن 
    من شخصا يکي از نکات اوليه اي که در مورد اسلام شنيدم، "اختياري بودن دين اسلامه" اما ما تو ايران دين رو به ارث مي بريم و متاسفانه يا خوشبختانه دينمون کاملترين دين دنياست و نمي تونيم به هيچ دليلي تغييرش بديم. در مورد حجاب هم به نظر من يک مسئله کاملا شخصيه مثل نماز و روزه و هر کس در قبال دينش و تکاليفي که دين براش مشخص کرده فقط و فقط بايد به خداي خودش جواب پس بده، حالا گيريم که کسي مي خواد امر به معروف و نهي از منکر بکنه و افراد رو به وظايف و تکاليفشون آشنا کنه، شما به من بگين تا چه حد بايد پيش بره بايد به زور متوسل بشه؟ يعني تا اين حد بهش مربوطه؟ تو اين مملکت همه زن ها (مسلمان و غير مسلمان) مجبورن که حجاب داشته باشند و طبق فرم تعيين شده (مانتو و روسري و ...) لباس بپوشن و با اين حال بدون توجه به علايق و عقايد اشخاص به رنگ و فرم و ... لباس ها هم اعتراض ميشه! معني اين رفتار چيه؟ دين اجباري شده؟! منتظر جواب هستم
    پاسخ

    به نام خدا و با سلام، راستش را بخواهيد اينجا مجالي براي پاسخگويي نيست اما اگر بخواهم يك پاسخ كوتاه به همه صحبت هاي شما بدهم بايد بگويم: عقل حكم مي كند كه در يك جمع اگر يك كاري به ديگران آسيب مي رساند، توسط هيچ كس صورت نگيرد به عبارت ديگر در يك جامعه انساني كسي حق ندارد كاري كند كه به ديگران آسيب برسد... اگر حجاب اجباري است نه به اتهام نامسلمان بودن است و نه اجبار در دين بلكه حرف اين است كه رعايت نكردن حجاب به عنوان يك هنجار، باعث آسيب رساندن به ديگران مي شود. مهمترين آْسيبي كه اين هنجار شكني به ديگران مي رساند آسيب فكري است... . فعلا همين باقي باشد تا بعد يا علي خدا نگهدار

    سلام

    عالي بود ...

    دست مريزاد .... بالاخره يه موضع غير تكراري و كاربردي هم تو اين موضوع ديديم!

    انشاالله كه گوش شنوايي هم باشه كه اين فريادها رو بشنوه! و البته به كار بگيره تا بيش از اين دير نشده!

    يا علي

    بعونك يا لطيف

    سلام

    واقعا تحليل جالبي بود.

    بعد از مدت ها بالاخره خدا بهمون سعادت داد و تونستيم لينكتون رو در وب لاگم بذارم.

    ياحق.

    فعلا........

    سلام حاجي
    خوبي؟
    باورت ميشه به پيامبر توهين کردن ولي ما زند ه ايم؟
    گفتند اميرالمومنين معصوم نيست فقط شعار داديم؟
    به آقامون توهين کردن فقط ناراحت شديم...
    به حجاب توهين شد انگار نه انگار...
    حالا ديگه ناموس من و تو سر کلاس هم امنيت نداره...
    چرا اميرالمومنين گفتند که جا داره بميريم ولي نمرديم...
    نميدونم...
    يازهرا-ملتمس دعا

    سلام عليكم..

    حاج آقا شرمنده رك ميگم. منتها از حوزه هايي كه بعضي از مديرانش اعتقاد دارن كه طلبه وقتي كامل درسشو خوند روزنامه برا چي دست ميگيره. بياد بره حرم و زيارت كنه.!! چه انتظاري ميشه داشت. نه بيني و بين الله..

    واما در فقره غائله دانشگاه اميركبير يه مطلب نوشتم به داغي تنور جهنم.!! چند مورد از فضايل جناب مدعي پيروي از خط امام رو نقل كردم تا همه بفهمن ريش چيه و ريشه كجاست. بخونيد و حرارت آتش جهنم رو براي كروبي و امثالهم تصور كنيد..

    ايدكم الله بالنصر انشاءالله..

    يازهرا(س)./

    چه سوال سختي آخرش کرديد.

    به نظرم بايد يه مني بوس بياريم جلوي حوزه، ارشاد، سازمان تبليغت، صدا و سيما و ... همون جوري که بعضي بد حجاب ها رو جمع مي کنيم و مي بريم ؛ اين ها رو هم جمع کنيم و ببريم تا ببينيم چي کار کردن

    وقت کرديد پيش ما هم بيايد . و اگه اومديد بي نظر نريد.

    جمعي از طلاب تهران طي بيانيه اي از طرح مقابله با بدحجابي حمايت كردند

    جمعي از طلاب تهران طي بيانيه اي از طرح مقابله با بدحجابي حمايت كردند .

    متن اين بيانيه به شرح زير است :

    بسم الله الرحمن الرحيم

    ان تنصر الله ينصرکم و يثبت اقدامکم

    سردار بسيجي احمدي مقدم؛ فرماندهي محترم نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران

    با سلام و تحيت

    چنديست نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران براي برخورد با مظاهر فساد و نا امني اخلاقي، کمر همت بسته است. اين اقدام قابل تقدير نيروي انتظامي، موجي از اميد و خشنودي را در قلوب متديّنين سرازير کرد. اگر چه برخورد عملي با منکرات، جزء آخرين مراحل نهي از منکر مي باشد، امّا کوتاهي ساير مسئولين و مراکز فرهنگي کار را به آنجا رساند که امروز شاهد آن هستيم.

    متأسفانه در سالهاي گذشته در برخي موارد افرادي عهده دار مسئوليت فرهنگي کشور بوده اند که يا اهمّيتي به اين موضوع نميدادند و يا اساساً اين مسئله را قبول نداشته و در مسير مخالف آرمانهاي امام و انقلاب حرکت ميکردند.

    امّا امروز هماهنگي موجود بين قواي سه گانه و عزم راسخ نيروي انتظامي در برخورد با مظاهر فساد را به فال نيک گرفته و اميدواريم اين حرکت مبارک به سر منزل مقصود برسد.

    ما، طلاب و روحانيون حوزه هاي علميه سراسر کشور، با اعلام حمايت از اقدام انقلابي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران، بر نکات ذيل تأکيد مينماييم:

    1- لازم است نيروي انتظامي -همچون روز هاي گذشته- در مواجهه با شهروندان، کمال ادب و متانت را رعايت نموده و حرمت و احترام شهروندان را حفظ نمايد.

    2- اگر چه در اکثر موارد، اين طرح شامل جوانان و نوجوانان معصوم و بي گناه ايران اسلامي مي باشد، اما در موارد محدودي، مخاطبين اين طرح، اراذل و اباش و باندهاي فساد و فحشا هستند. از نيروي انتظامي و قوه ي قضائيه مصرانه ميخواهيم در برخورد قاطع با اراذل و اوباش و باندهاي فساد و فحشا، ذره اي ترديد به خود راه ندهند.

    3- مقام معظم رهبري( مد ظله العالي) از اوايل دهه هفتاد بحث تهاجم فرهنگي را با عباراتي همچون تهاجم فرهنگي، شبيخون فرهنگي، قتل عام فرهنگي، ناتوي فرهنگي و ... مکررا متذکر شده اند. متاسفانه دولت هاي قبل به هر دليل اين هشدار ها را جدي نگرفتند و کار به اين جا رسيد که امروز شاهد آن هستيم.

    از تمام وزارت خانه ها، سازمان ها و مراکز مسئول در امر فرهنگ عمومي مصرانه ميخواهيم همچون نيروي محترم انتظامي به نداي رهبري لبيک گفته و وظايف قانوني خود را به طور جدي پيگيري نمايند.

    4- از تمام رسانه ها، گروه ها، احزاب و مسئولين خواستاريم با حمايت از اقدام خير خواهانه نيروي انتظامي، زمينه برگزاري اين طرح به بهترين وجه ممکن را فراهم نمايند. اگرچه برخي موضع گيري هاي غير منطقي و غير اسلامي از سوي برخي، چهره واقعي آنان را بيش از پيش نمايان خواهد کرد.

    5- از تمام مسئولين ذيربط خواستاريم به طور مصرانه احياي فريضه ي امر به معروف و نهي از منکر را در دستور کار خود قرار دهند تا با فراگير شدن امر به معروف و نهي از منکر، جامعه اي اسلامي را شاهد باشيم.

    طلاب، روحانيون و اساتيد حوزه هاي علميه ي سراسر کشور

    حوزه هاي :مروي ،‌مجتهدي ،‌امام القائم ، چيذر ، خاتم الاوصياء ،‌ايرواني، باقرالعلوم ، ثقلين،‌امام حسين، شيخ عبدالحسين، امام خميني، الغدير، زهراي اطهر، كوثريه، زينب كبري

    اين بيانيه را بيش از 1200 نفر از طلاب و اساتيد حوزه هاي علميه خواهران و برادران تهران امضا

    ساحل افتاده گفت گرچه بس زيستم
    هيچ نفهميدم آه که من چيستم
    موج زخود رسته اي تيز خراميد وگفت
    هستم اگر مي روم گر نروم نيستم
    يابه قول آقا مرتضا
    رودخانه حياتش در ترک ماندن است
    پس بايد رفت اگر نه عادات وتعلقات ما را در بند مي کشد
    واز ظلمات درونمان مردابي ظاهر مي شود

    التماس دعا
    يا زهرا

       1   2      >