سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مصاحبه خودم از خودم
موضوع:
وحدت حوزه و دانشگاه

صندلی داغ: آیا حوزه و دانشگاه با هم اختلاف دارند که حالا برای وحدت همایش می گذارند؟
سوزن بان: قبل از پیروزی انقلاب، نظام حاکم سعی می کرد حوزه و دانشگاه را در رو به روی هم قرار دهد تا با این کار به اهداف پلید خود برسد که دیدیم با نزدیک شدن حوزه و دانشگاه نوزادی به نام انقلاب اسلامی متولد شد. در فضای کنونی جامعه و در شناخت این اقدام استراتژیک هنوز هم از این نوع نگاه تجلیل می شود.

صندلی داغ: وحدت حوزه و دانشگاه یعنی چه؟ آیا می خواهید پای روحانیت را در دانشگاه ها باز کنید؟
سوزن بان:
یعنی این که حوزه و دانشگاه با حفظ هویت خود از دستاوردهای یکدیگر استفاده کنند و یک هدف مشترک را در نظر بگیرند و تلاش کنند تا به آن برسند و آن اعتلای اسلام ناب محمدی است؛ اما هر کدام در فضای کاری خود.

صندلی داغ: بین تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه و در نهایت اسلامی شدن دانشگاه ها چه رابطه ای برقرار است؟
سوزن بان: تعامل بین حوزه و دانشگاه زمینه ای برای ایجاد وحدت است و این وحدت مقدمه ای برای اسلامی شدن دانشگاه ها محسوب می شود.

صندلی داغ:این عکس را ببینید و بیان کنید که چه احساسی پیدا می کنید؟

سوزن بان: خوب واقعیت این است که نباید بین حوزه و دانشگاه فاصله ای باشد و باید ارتباط های بیشتری شکل بگیرد اما باید به این نکته هم توجه کرد که نباید با ذهنیت به یکدیگر نگریست و فقط به نقاط ضعف همدیگر نگاه نکنیم.

صندلی داغ: بهترین نظریه درباره وحدت حوزه و دانشگاه چیست؟
سوزن بان: بهترین نظریه، نگاه آیت الله جوادی است که هنوز به طور شایسته ای به آن پرداخته نشده است. اصل این نظریه را اینجا ببینید.

صندلی داغ: سوال بعدی اختصاص به خوانندگان دارد. اگر خوانندگان سوالی درباره وحدت حوزه و دانشگاه دارند، مطرح کنند تا سوزن بان پاسخ دهد.
سوزن بان:
در خدمتم.

صندلی داغ: یکی از خوانندگان که خودشان را یک دوست معرفی کرده اند فرموده اند که اصلا چرا باید بین حوزه و دانشگاه وحدت وجود داشته باشد مگر مشکلی وجود دارد که حالا باید وحدت ایجاد بشود یا به تعبیر ایشان حوزه با دانشگاه قاطی بشه؟
سوزن بان: بنده در بالا هم خدمت دوستان عرض کردم. وحدت در هدف یکی از ضرورت های جدی دو مرکز تولید علم است. اگر وحدت در هدف وجود نداشته باشد دستاوردهای هر یک به تنهایی قابل استفاده نخواهد بود و جهش لازم صورت نمی گیرد. اگر این وحدت در هدف نباشد هر کدام به سویی می روند که یک آسیب محسوب می شود. پس ارایه نظریه وحدت، به لحاظ تعیین هدف است نه به لحاظ انسانی و شیوه کار.


نوشته شده در  سه شنبه 85/9/28ساعت  9:7 صبح  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]