سفارش تبلیغ
صبا ویژن

                   متن کامل سخنان آیت الله مکارم شیرازی درباره رادیو جوان

مدتی است که رسانه های مختلف با هیاهوی تبلیغاتی به دنبال جلب توجه و افزایش مخاطبان، سوژه صحبت های حضرت آیت الله مکارم شیرازی را فر صتی مناسب برای اهداف خود یافته اند و در این میان به راحتی دیگر نمی توان دریافت که اصل ماجرا چه بوده است و مطالبی که حضرت آیت الله مکارم شیرازی درباره صدا و سیما و رادیو جوان فرموده اند واقعا چه بوده و رهنمودهای ایشان حاوی چه نکاتی است.
                                                  همه جریان ها از یک تیتر آغاز شد:


                                            انتقاد آیت الله مکارم شیرازی از رادیو جوان

اما آیا می دانید آیت الله مکارم شیرازی در جلسه مدیران مراکز صدا و سیما چه فرموده است و این که چرا تا کنون عبارات ایشان در این زمنیه منتشر نشده است.
اما اصل ماجرا:
این مرجع تقلید در این دیدار در ابتدا با شرح حدیثی اخلاقی، در  اواسط سخنان خود به حساسیت صدا و سیما اشاره می فرمایندو وسعت مخاطبان صداو سیما را از ویژگی های اساسی این رسانه ملی بر می شمرند و در این میان مدیران مراکز صدا و سیما را به اصلاح جامعه بر مبنای حساب، کتاب و برنامه ریزی رهنمون می شوند و جنبه های مثبت ومنفی فعالیت رسانه ای صدا و سیما را بر می شمرند.
بعد از این مباحث ایشان به بیان چند جریان از برنامه های صدا و سیما می پردازند که به علت حساسیت موضوع اشاره می کنند که اگر صلاح دانستید سانسور کنید و برای اطلاع و بیان مثال برای مدیران مراکز صدا و سیما به نقل آن مطالب می پردازند که بنده نیز به آنها اشاره ای نمی کنم.
اما   رادیو جوان: متن سخنان آیت الله مکارم شیرازی درباره رادیو جوان با رعایت امانت و دقت به شرح زیر است:
«یکی از چیزهایی که مردم با ما زیاد صحبت کرده اند، درباره رادیو جوان است. می گویند در شأن جمهوری اسلامی نیست، بعضی مطالبش. سَبُک است.تعبیرات، تعبیرات  - چه تعبیر بکنم – سبک کوچه و بازار است. شأن جمهوری اسلامی این است که اگر می خواهد جذب جوانان بکند، راه های بهتری  را انتخاب کنیم. برنامه های خوب دارد، ما انکار نمی کنیم، ولی بعضی از تعبیراتش را مردم شکایت می کنند. ایراد دارد. نه من، خیلی ها به ما می گویند. این را بنشینید و درباره اش یک فکر جامع و کامل بکنید».
تمام سخنان حضرت آیت الله مکارم شیرازی  درباره رادیو جوان همین بود.با رعایت کامل امانت و این نشان می دهد که هم خود ایشان از رادیو جوان گله مندند و هم دغدغه گروهی از مردم را منتقل کرده اند.اگر هر فرد منصفی این مطلب را بشنود و بخواند بر بیان دلسوزانه این مرجع بزرگوار صحه می گذارد و می پذیرد. و این نکته را نباید فراموش کرد که ایشان قبل از بیان این رهنمودها به جنبه های مثبت برنامه های مختلف صدا و سیما مانند رادیو معارف و برنامه های ماه رمضان ، محرم و صفر تأکید داشتند.
حرف پایانی:
گرچه تنور داغ خبرسازی و خبر رسانی این روزها و در آستانه انتخابات داغ شده است، اما نباید فراموش کرد که اخلاق رسانه ای هویتی است که هر خبرنگاری باید نسبت به آن متعهد باشد.
درخواست دیدار مسوولان رادیو جوان  برای دیدار با آیت الله مکارم  شیرازی، و موفق نشدن آنها به هر دلیلی  بر تنور شایعات دمید. اما بیان چند جمله کافی است که مسوولان محترم برنامه های صدا و سیما و به خصوص رادیو جوان که د ر موقعیت حساس و خطیری قرار دارند با استفاده از کارشناسان خبره و آگاه به مسایل مذهبی به بررسی برنامه های خود بپردازندو بر رشد و بالندگی آنها بیفززایند.
قطعا هواهای نفسانی و مقاصد شوم انسان های فریب خورده باز هم به دنبال ایجاد فضاهای مسموم و تخریب سرمایه های دینی و ملی ماست که این مسأله هوشیاری اصحاب رسانه و توجه به پاسخ گویی افعال و گفتار خود درمحضر حضرت حق را می طلبد.


نوشته شده در  چهارشنبه 86/10/5ساعت  1:8 صبح  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]