سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اونطور که توی لغت نامه ویکی پدیا نوشته سر چشمه تاریخی هشتم مارس به عنوان روز جهانی زن، به اعتراض دسته جمعی زنان کارگر کارگاه های پارچه بافی و پارچه دوزی در هشتم مارس سال 1857 میلادی در نیویورک و احتمالا کشته شدن یا کتک خوردن عده‏ی زیادی از آنان به دست پلیس آمریکا بر می گرده! در سال ۱۹۲۱، در کنفرانس "زنان انترناسیونال سوم کمونیستی" در مسکو، روز ۸ مارس به‌عنوان «روز جهانی زن» بتصویب رسید و کنفرانس، زنان سراسر دنیا را به گسترش مبارزه علیه نظم موجود و برای تحقق خواسته هایشان فرا خواند. و بالاخره در سال ۱۹۷۵ سازمان ملل هشتم مارس را به‌عنوان «روز جهانی زن» برسمیت شناخت اینکه در سالهای 1875 تا 192، چه گذشت و چه شد تا این هشتم مارس شد روز جهانی زن را از اینجا بخوانید... .

 

همه اینها را گفتم تا بپرسم، هشتم مارس را روز جهانی زن بدانیم یا نه؟ حتما باز از سوزن بان یک چهره خشن و منتقد در ذهن خودتون ساختید که همیشه به همه چیز نقد داره؟... شاید سئوالم رو بد پرسیدم! آخه می دونی اگه پایین همون صفحه از لغت نامه ویکی پدیا که درباره هشتم مارس و روز جهانی زن بودنش نوشته یه نیگاه بندازی به دو تا صفحه مرتبط با این موضوع لینک داده! برو ببین!... دیدی؟ روزهای زن در ایران و جایگاه زن در ایران باستان، چند دقیقه ای وقت می خواد تا این دو صفحه رو کامل بخونی! چنان چهره ای از دیدگاه ایران و ایرانی نسبت به زن ترسیم کرده که برای هر خواننده‏ی نا اهلی بدترین تصویر از ایران و ایرانی رو ترسیم می کنه! من نیومدم بگم کسی حق نداره برای هشتم مارس و روز جهانی زن بودنش بوق‏نت ( همین الان اختراع شد به معنای بوق اینترنتی کنایه از پست یک وبلاگ) دست بگیره و توی وبلاگش بنویسه! نه،‏اتفاقا همراهی و همدلی با آنان در اینگونه موارد شاید بد هم نباشه اما به قول ما طلبه ها بشرطها و شروطها!

ما به عنوان یک بلاگر دینی رسالتی بر دوش داریم، مگه توی فرهنگ اسلامی خودمون کمبود محتوا داریم که منتظر تعیین مصداق از طرف نا اهل باشیم، ما باید در روز هشتم مارس با همه زنان تحت ظلم و ستم در دنیا اظهار و ابراز همدردی و همدلی کنیم؛ اما مناسبه، بلکه واجبه که به عنوان یک بلاگر مسلمان و صد البته دینی از چنین موقعیتی کمال بهره را ببریم و آنچه را که باید بنویسیم تا بدانند، بنویسیم.

برای من عجیب بود و هنوز هم هست که برخی از وبلاگ‏نویسان دینی برای نوشتن درباره هشتم مارس به ارائه یک سری اطلاعات عمومی و شعارهای نسبتا تکراری اکتفا کردند، پس جایگاه دین و دیدگاه دین نسبت به زن چی شد؟ یادی از امام خمینی(ره) و دیدگاه بلند و الهیش برای تعیین سالروز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن و روز مادر چی؟ وظیفه ما به عنوان یک بلاگر مسلمان چیست؟ مگر نباید چهره واقعی اسلام را به جهانیان نشان بدهیم؟

اگر اینگونه بنویسیم دیگر بر ویکی پدیا‏ها و کسانی که به چنین مطالبی درباره ما و دینمان اعتقاد دارند هیچ اشکالی وارد نیست! چرا؟ چون ننوشتیم تا بخوانند و بدانندو ... . تا کی اینگونه خواهم نوشت! خدا می داند و بس! روزگاری ان رسالت به نحوی دیگر بر دوش شهید مطهری ها بود و چه خوب انجام وظیفه کردند، هم اکنون من و تو مسئولیم، به تعبیر من، من و شما هر کدام یک پیامبر اینترنتی هستیم! درست شنیدید، پیامبر اینترنتی! باید رسالت خود را درست انجام دهیم!

امشب قبل از اینکه به حرم کریمه اهل بیت(ع) حضرت معصومه(س) مشرف شوم، به پیشنهاد همسرم کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد شهید مطهری را خریدم تا تقریبا برای سومین بار و البته این بار با هم بخوانیم، شاید کمکی باشد در راه انجام رسالت اینترنتی‏مان!
پیشنهاد می‏کنم اگر نمی خرید، حداقل از اینجا دریافت(دانلود) کنید و بخوانید، یا به این صفحه مراجعه کنید و بخوانید. اصلا هر طور خودتون صلاح می دونید! فقط بخوانیم و بنویسیم، البته درست بخوانیم و درست بنویسیم! مطالعه این کتاب از کتب شهید مطهری و بسیاری دیگر از تالیفات استاد عزیز به  تصحیح دیدگاه ما نسبت به دین کمک خواهد کرد...، راستی پایگاه دفتر مطالعات و تحقیقات زنان هم برای مطالعه درباره جایگاه زن در دین اسلام خیلی عالیه، به عنوان نکته آخر بد نیست به قول امروزی‏ها داعیه داران فمنیست را به چالش بکشیم و بپرسیم از دیدگاه های جدید غرب در رابطه با فمنیست اطلاع دارند؟ آخه خیلی وقتها همین‏ها حتی یک خط هم مطالعه حتی از کتب غربی در این رابطه نداند و بعد... . به امید روزی که دنیای واقعی و مجازی آکنده از شمیم دل انگیز عطر محمدی شود. انشاءالله

حرف آخر: اللهم نشکوا الیک فقد نبینا...

فــریـب مـا مخـور آقـا دروغ مـی گویـیـم     به جان حضرت زهرا دروغ می گوییم
چه ناله ای، چه فراقی چه درد هجرانی    نـیا نـیا گــل طـاهــا دروغ می گوییم
دلی که مامن دنیاست جای مولا نیست    اسیر شـهـوت دنیـا، دروغ می گوییم

...
شاعرش را نمی شناسم، یک نفر send to all کرد، که از ایشون و شاعر محترم تشکر می کنم 

پی‌نوشت: می‌دانم که اکنون به ما و سوزن‌بان خرده می‌گیرید که چرا اینقدر دیر و حتی بد بروز می‌شویم! از همه شما عذر‌خواهی می‌کنم. این یادداشت یادداشتی است که قبلا به مناسبت هشتم مارس و روز جهانی زن نوشته بودیم. مناسب دیدم ضمن تبریک روز تولد حضرت مادر (سلام‌الله‌علیها) و هفته زن و روز مادر از شما دعوت کنم تا بار دیگر این یادداشت را مطالعه کنید. با تشکر- سوزن‌بان


نوشته شده در  جمعه 86/4/15ساعت  3:0 عصر  توسط سوزن بان 
  نظرات دیگران()


لیست کل یادداشت های این وبلاگ
از خاکهای نرم کوشک تا ورزشگاه آزادی!
سوزن بان عزادار شد
حضور روحانیون در ورزشگاه آزادی برای اولین بار
[عناوین آرشیوشده]